Direktlänk till inlägg 26 mars 2009

SÅ HAR DAGEN VARIT

Av Elisabeth - 26 mars 2009 20:38


Har handlat för pappa idag efter jobbet. Fikade med honom och pratade om ditt och datt. Han blir så glad när man kommer. Det blir långsamt när man knappt kan se och vill göra så mycket.

På hemvägen åkte jag till Granngården för att handla Kafomavit, pelargonjord, en bal toapapper och en speciell leksak till hundarna.

Någon pelargonjord hade dom inte så jag köpte två pelargonier i stället.


Det blev två Mårbacka. Dom är bra för dom "bösar" inte blomblad som andra pelargonier gör. Kanske inte dom vackraste men i brist på annat så duger dom gott. Jag får ta vanlig jord och plantera om de gamla pelargonierna i som fortfarande står kvar i husvagnen. Verkligen hög tid att ta fram dom.


Leksaken till hundarna skulle varit en sån där boll med rep på som man kan kasta långt ute. Det fanns inte så det blev en annan grej med en boll i var ände, det går nog att kasta den också. Får prova ute på något gärde.

Sen köpte jag 10 tuggrullar. Köper alltid 10 så har dom att välja på, eftersom det alltid är en eller ett par som tror att dom äger flera stycken ben.


Här har t.ex Sunny 7 ben! Plus ett gammalt märgben. Egentligen ger jag dom hellre märgben än såna där tuggrullar. Jag tänker att det kanske är massa gift i som inte är bra. Men jag har aldrig märkt att dom blir dåliga eller så. Det är bra för tänderna att tugga lite.



 
 
Marie Sandberg

Marie Sandberg

26 mars 2009 22:04

Va? Har du pelargonerna i husvagnen???
Men då måste ni väl ha lite värme på under vintern antar jag....
Själv så har jag så här långt (med sorg i hjärtat) slängt alla mina pelargoner när säsongen varit över......
Men kanske skulle jag kunna övervintra dom in någon av gäststugorna nästa vinter?
Vad behöver dom små rackarna för att "överleva" i form av värme, vatten osv???
Vore ju kul att kunna bevara sina fjolårs-blomster.....
Från det ena till det andra....
I morgon flyttar Lillan till sitt nya hem och det känns oerhört jobbigt! Tänk att man kan fästa sig vid dom små så oerhört fort.
Kramis Marie

http://www.mibisans.blogg.se

 
Elisabeth

Elisabeth

27 mars 2009 18:04

Vi har ca 10 grader i husvagnen och de får vatten en gång per månad ca

http://www.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabeth - Torsdag 14 mars 13:15


Försökte ladda upp 5 bilder, men det blev bara en. Får duga så länge.   10 grader varmt idag. Bilden är från Henriksberg, en lugn och stilla dag ...

Av Elisabeth - Torsdag 29 feb 14:27

Hemsidan www.belara.net Nu i början av mars så upphör både Belaras Hundhantverk och kennel Belara. Då Claes-Göran gått bort så existerar inte firman längre och på kennelsidan händer inget nytt. Inga nya hundar, inga valpar, ingenting....Att då beta...

Av Elisabeth - Torsdag 29 feb 14:17

Skottdagen idag     Sista dagen att jaga hjort med hund, ja inte bara hjort så klart men det är dom som behöver jagas här. Undrar just hur många dom skjutit denna säsongen. Alltför få med tanke på att det kryllar av dom... ...

Av Elisabeth - Söndag 4 feb 14:22


Eftersom det är första inlägget för i år säger jag GOTT NYTT ÅR   Ja, detta året har ju varit tufft kan man säga. Ja ända sen jul faktiskt. Det var då jag blev ensam efter att ha firat 54 jular ihop. Tur man har barna som stöd och stöttning oc...

Av Elisabeth - 27 december 2023 21:37

En elak cancer i tarm och lever  Han blev bara 75 år     ...

Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards