Direktlänk till inlägg 3 november 2011

FARLIGT?

Av Elisabeth - 3 november 2011 11:13

Våra hundar får ju från och till ben. Mest märgben men ibland andra råa ben och visst, det finns alltid en risk med ben men det värsta jag varit med om var när jag skulle ge dom såna där mjuka ben som är bra för tänderna.


 

Ofarligt?


Jag har delat ett ben i tre delar och det är så det blir när dom får dom. De fattar tag i benet som om det vore en apportbock. Sen biter dom till och benet går av som på bilden. Den mellersta biten har sen satt sig mitt i gommen, varav hundarna i fråga fått panik och börjat riva sig med framtassarna på munnen. Naturligtvis har dom inte kommit åt benbiten utan den har suttit fast. Som väl är så har jag varje gång varit där och kunnat ingripa. Men det har inte skett utan blodvite. Sunny har varje gång varit blodig runt munnen. Nu har det hänt flera gånger så nu ger jag aldrig ett helt ben utan delar det i bitar. Det är inte helt lätt att avlägsna ett ben när de har panik. Jag undrar vad som hänt om dom varit själva hemma.

Om jag skall iväg någon gång och hundarna skall vara hemma så får dom en tuggpinne var att roa sig med. Tuggpinnarna har varit av en annan sort och det har nog gått bra eftersom jag inget märkt när jag kommit hem.

Kanske kan det ge en tankeställare i alla fall. Det har säkert inte hänt bara mig.

 
 
Ingen bild

Gunnel

4 november 2011 08:38

Hej!
Hoppas att allt är väl med er alla trots tuggbenen, köpte något liknande till vår Prinsen när det begav sej, skulle vara väldigt bra, men han slukade dom hela så det gick inte, tog bara några sekunder så var dom borta. Gissa om han fick ont i magen. Så jag kan ju inte heller rekomendera dom.
Ha det gött
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabeth - Torsdag 14 mars 13:15


Försökte ladda upp 5 bilder, men det blev bara en. Får duga så länge.   10 grader varmt idag. Bilden är från Henriksberg, en lugn och stilla dag ...

Av Elisabeth - Torsdag 29 feb 14:27

Hemsidan www.belara.net Nu i början av mars så upphör både Belaras Hundhantverk och kennel Belara. Då Claes-Göran gått bort så existerar inte firman längre och på kennelsidan händer inget nytt. Inga nya hundar, inga valpar, ingenting....Att då beta...

Av Elisabeth - Torsdag 29 feb 14:17

Skottdagen idag     Sista dagen att jaga hjort med hund, ja inte bara hjort så klart men det är dom som behöver jagas här. Undrar just hur många dom skjutit denna säsongen. Alltför få med tanke på att det kryllar av dom... ...

Av Elisabeth - Söndag 4 feb 14:22


Eftersom det är första inlägget för i år säger jag GOTT NYTT ÅR   Ja, detta året har ju varit tufft kan man säga. Ja ända sen jul faktiskt. Det var då jag blev ensam efter att ha firat 54 jular ihop. Tur man har barna som stöd och stöttning oc...

Av Elisabeth - 27 december 2023 21:37

En elak cancer i tarm och lever  Han blev bara 75 år     ...

Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards